Saturday, January 10, 2015

Episod 27 : Wish List aka The Angan-Angan



Well aku ada baca kat blog Putera, Shark, Zacky, and Nu’man pasal wish list yang diorang nak buat dengan yang tersayang. Kinda sweet jugak apa yang dorang tulis. Frankly cakap aku pun ada list aku jugak. List of activities yang aku berangan nak buat dengan Mr. Crush aku. Banyaklah jugak. Ada yang agak ridiculous. Well nama pun impian. HAHAHA. Dah la. Macam fake je type HAHAHA macam ni. Aku masih sedih lagi. Susahnya nak move on. Hmmm. Masih jugak menaruh harapan. Bodoh kan ? Kau ingat ni sinetron ? Which is one fine day tetiba Mr. Crush kau datang balik after dia dah blah ? Kadang aku pun tak tahu apa aku fikir la. Ketika hati sedang berbunga memang banyak yang aku plan. Nak buat itu. Nak buat ini. Semua benda nak buat dengan Mr. Crush. Konon sweet la kot.

Travel



Hanya aku dan dia. Traveling ke satu tempat yang indah. Kat mana ? Tak kisah. As long as dia ada dengan aku. Dalam Malaysia la for sure. Terlalu hiperbola kalau aku cakap nak travel pergi overseas. Aku tak pernah lagi travel alone or by duo macam ni. Macam new experience la kalau dapat travel berdua dengan dia. Pulau Langkawi and Melaka agak menarik. Kalau kat Langkawi. Dapat Island hopping together. Wahh awesomenya. Snorkling sama-sama melihat keindahan hidupan laut. Tengok ikan Nemo. Kalau kat Melaka pulak nak naik beca sama-sama. Konon macam perfect couple. Then bila dah haus pergi minum cendol or ABC. Order satu mangkuk jer. Kongsi dua orang. Very the cliché scene la cerita kau ni Unknown. HAHAHA.
   
Masak together

Aku suka masak. Dia pun cakap dia boleh masak. So kiranya both of us tahu la sikit-sikit pasal basic nak masak. Dalam imaginasi aku tu aku dan dia kat dapur. Dua-dua orang pakai apron. Konon nak baking kek. Tapi lain pulak yang jadi. Kitorang start perang tepung ada laa. Dia baling tepung kat aku and aku baling semula kat dia. Penuh dengang gelak tawa. Riang gembira. HAHAHAHA. Mesti kelakar. End up dua-dua orang dah bersalut dengan tepung. Tapi the kek tetap menjadi. Kitorang duduk and makan kek tu sambil gelak sebab dua-dua dah rupa tepung gomak.

Watching The Fault In Our Stars


Tak tahu apsal. Tapi nak sangat tengok film ni dengan dia. Aku rasa TFIOS ni one movie yang sangat sweet but sedihlah. AKu berangan yang kitorang tengok movie ni kat ruang tamu. Aku pulak baring kat sebelah dia. Kepala letak atas peha dia. Sambil tu dia belai-belai rambut. Tak pun sebaliknya. Whoaaaaa gedik tahap cipan la imaginasi kau ni Unknown. Mohon muntah kalau tak puas hati. HAHAHA. Sebab terlalu menghayati filem ni maka kami dua-dua menangis. Dia angkat dagu aku and lap air mata sambil kata “Awak, janganlah nangis. Saya kan ada kat sini. Saya tak kan tinggalkan awak.” Lalu aku hug beliau. Walaweyh awesomenya kalau jadi real.

Selfie

Aku suka selfie but hasilnya gambar itu buruk. Mesti akan ada yang tak kena. Seriously ! Angle tak betul. Kang nampak muka jadi bulat semacam. Macam-macam lagi masalah lain. Berbeza pulak dengan Mr. Crush saya. Gambar selfie dia sangat perfect. Dia photogenic. Akan nampak elok je setiap gambar selfie beliau. Tapi sayang aku tak ada gambar dengan dia. Sebab tu aku rasa nak selfie banyak-banyak dengan dia. Then upload kat instagram dengan caption “With my kesayangan saya ! Sayang kamu ketat-ketat.” Ok tu melampau. Mengundang bencana. Ok not that caption. Just a normal caption.

Sleeping together


Teringin nak buat. Tidur sambil cuddling atas satu katil dan satu selimut. Light-light kiss sikit. Pelukan dia buat aku rasa secure. Rasa tenang sangat. Serious tak tipu. Bila dah sayang memang akan rasa macam ni kot. Just tidur jer la. Korang jangan pikir lucah sangat la. Bagi aku sangat sweet dapat tidur berpelukan macam itu. Ditambah lagi dengan suasana sejuk akibat pasang air cond dengan suhu 18 celcius. The next morning bila wake up je dia wish good morning sambil picit hidung aku. Melampaunya imaginasi ni. HAHA

Pegang tangan


Aku terbayang 2 scenes. Scene satu aku dan Mr. Crush jalan-jalan tepi pantai. Then dia pegang tangan aku. So sepanjang berjalan sepanjang pantai tu memang berpegang tangan la. Like a tipikal scene of malay drama. Scene dua pulak is aku dengan dia duduk kat atas kerusi kat sebuah taman. Taman bunga or taman tasik. Sambil pegang tangan dia, aku letak kepala aku atas bahu dia. Dia pulak usap tangan aku. Menikmati suasana yang indah itu sambil dihiasi dengan angin sepoi-sepoi bahasa.

Actually banyak lagi yang aku imagine. But aku rasa tak guna dah. And wish list ni pun dah boleh koyak buang. Or perhaps bakar terus. Be strong Unknown. Jangan nangis. Life must go on. Mana tahu tetiba dia contact kau balik. Hmmmm dah laaa. Ada 3 paper lagi menanti. Bertahanlah kamu. Apsal lambat sangat nak habis entah. Cuti sem nanti kau nak meroyan puas-puas pun tak apa. Adios~





p/s : masih ada sekelumit harapan yang aku semai. Mengharapkan dia datang kembali kat aku. Senang citer aku tak boleh nak lupakan dia lagi. Ok bye !

13 comments:

  1. Ala sweetnya..I pun nak macam tu, part yang best bila cooking together,sleeping together sama dngan angan-angan I..entah bila jadi kenyataan pun tak tahi. Hehehe. Jangan lupa baca buku walaupun masih ingat lagi kat 'dia'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imaginasi kan. Mestilah sweet nak mampos.
      Yer baik. Kena study. I dont want to screw up my first sem.

      Delete
  2. Melupakan org yg kita syg mmg susah...percayalah...aku paling kurang hampir setahun nk jahit balik hati aku ni...sian my heart~T.T

    Ohh..ada 3 paper lgik...aku tggal 1 jerk..hak3..daa~~*bgi jeles jap*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn. At least kau dah jahit. Aku ni masih mencari-cari jarum untuk menjahit koyak yang maha dahsyat ni.

      Damn ! Untungla ! Degree jugak minah ni.

      Delete
  3. Aww kau ni boleh tahan kelakar and sweet. Hahaha. Aku paling suka part travel duo, takde sape boleh kacau. Tp bg aku scene2 pegang tangan kat public tak payah la buat. Mengundang sgt. Dalam keta or tempat tertutup boleh kot. ;)

    Chill wey, time will heal everything.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang aku jenis yang suka macam tu. Dalam imaginasi memang nak nampak semua sweet. Travel best kot. Lagi pulak dengan orang tersayang. Actually scene pegang tangan tu aku imagine happen time tak ada orang. Mungkin waktu malam. Aku dengan dia saja. Line clear la senang cerita.

      Delete
  4. Emmm, klaulah hg dlm plukan aku, grenty hg xslamat, pasti brlaku tragedi dimlm hari berlanjutan kepagi, haha

    ReplyDelete
  5. manisnya..boleh kena kencing manis baca angan-angan kau ni..kekeke

    kau muda lagi.study dulu,couple kemudian.

    ReplyDelete
  6. Ni terdetik nak komen nih..sebab angan2 hang sama ngan ceq :') lagi2 masak sama2 dengan tengok cerita TFIOS tu.. sebijik kot kahkah XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai Anon.
      HAHAHAHA.
      Well angan-angan kan.
      Semuanya sweet belaka walaupun mustahil untuk berlaku.

      Delete
  7. ya ampun! sweet tahap potong kaki ni Mr Unknown! hak hak :p

    ReplyDelete