Sunday, June 14, 2015

Episod 45 : K A N T O I !




Kantoi apa weyh ? So it’s really happen ! Zafril my roommate dah tahu pasal sexual orientation aku ! Dia dah tahu yang aku ni gay ! SHIT ! But how ? How come it happen ? It all happen time malam jumaat lepas. Khamis malam. Around 1.30am something. Zafril sitting on his study chair, smoking and aku pulak membadak di atas katil sambil scroll semua jenis apps laman sosial. The conversation start with :

*scene sebenar telah disunting supaya bersesuaian untuk dipost*

Zafril : Aku rasa aku tak sesuailah dengan Misha*his new girlfriend*.

Aku : Ok je aku tengok. Apa masalahnya ? *scrolling timeline laman sosial*.

Zafril : Entah ah. Misha tu macam baik sangat. Aku ni apa je ada. Bukannya baik sangat.

Aku : Relax la weyh. Misha nak kau. So dia kenalah terima baik buruk kau. Plus kalau kau rasa macam tu, kau kena la cuba improve diri kau. *Nasihat seorang gay yang takleh blah*.

Zafril : Itu ar. Aku rasa serba salah pun ada haish.

Aku : Tu je la aku boleh nasihatkan pun. Plus kau dengan dia baru declare kan. So still in fasa nak kenal each other. Kena ingat woi if kau break up ke apa dengan dia, kau still kena hadap muka dia lagi 3 tahun.

Zafril : Arghhhhhh serabut pulak aku rasa !

Aku : HAHHAHHA tu la. Awal-awal dulu kata tak nak ada awek. Now apa sudah jadi ? Tertangkap cinta jugak akhirnya.

Zafril : Ahhh diam la kau ! Kau tu berapa lama nak single ? Come on la. Ha alang-alang ni nak tahu la jugak. Kau suka perempuan macam mana ?

Aku : Entah. Aku tak pikir la nak relationship bagai. Tak ready lagi. *I’m so fucking nervous !*

Zafril : Sebenarnya ada benda aku nak tanya ni. Ok let just say malam ni kita sembang sikit.

Aku : Kau dah kenapa ni ? lain macam je bunyi. Ok ke tak ? *WTF roommate aku ni ! Pe hal kau nak deep-deep sangat malam ni. Shit la !*

Zafril : Seriously aku nak open dengan kau. Dah lama aku nak tanya.

Aku : Haa tanya cepat. Apa benda kau nak tanya. Aku mengantuk dah ni. *please don’t ask that question ! *

Zafril : Ermmm kau tak suka perempuan kan Unknown ? Kau gay kan ?

Aku : Errr apsal kau tanya macam tu ? giler ke ? *dalam hati aku dah mencarut macam-macam dah*

Zafril : Tak. Aku serious ni. Bagitahu je la.

Aku : Kalau aku gay pun ada masalah ke ?

Zafril : Takda masalah pun ! Aku cuma nak dengar sendiri dari mulut kau.

Aku : Ermmm. I think I can’t hide anything from you la kot. Yes I’m gay. That’s the real me. HAHAHAHA. *gelak awkward*

Zafril : Haaa kan senang kau cakap je terus terang.

Aku : Tapi macam mana kau boleh tahu pulak ? Aku bukannya pakai pelik-pelik ke apa kan.

Zafril : Yup. Dah lama dah aku syak. Cuma aku tak berani nak tanya. Macam mana aku tahu ? Bigo yang bagitahu aku. Dia cakap roommate aku pun gay. Mula aku macam tak percaya. Then aku pernah ternampak kau discuss pasal LGBT dengan someone kat twitter. Semua tu mengukuhkan lagi la apa yang Bigo cakap tu.

Aku : WHAT THE F*CK ! Bigo tahu ? Kau dengan dia memang dah tahu ? Damn ! Tapi dia tahu macam mana pulak ?

Zafril : Bigo tahu sebab dia pernah check phone Azrul*roommate Bigo*. Dia terbaca conversation whatsapp kau dengan Azrul masa tu.

Aku : Conversation whatsapp ?*dear Azrul ! TOLONG DELETE CONVERSATION LAIN KALI !!!!*  Oh yang tu. Aku ingat. Damn la ! Weyh ermm kau okey ke aku macam ni ? Takda la dulu kau macam homophobic gaban bila Bigo cerita yang Azrul tu gay. Aku tak nak la korang bash aku ke apa nanti. (Sila rujuk Episod 39 : Homophobia untuk keterangan lanjut)

Zafril : Relax la Unknown. Kau dengan Azrul tak sama. Bigo tu pun takda pulak bising ke apa. Bigo bengang dengan Azrul sebab Azrul ada buat isu sikit. That’s why la. Kau ok. Even gay pun takda la nak dress up perempuan ke apa ke. Takda pulak nak raba-raba aku ke apa. Chill lah. Aku ok je la. Don’t worry. Actually ada banyak benda aku nak tanya pasal LGBT ni. Plus ni first time aku ada member gay in real life. Roommate aku pulak tu. Next sem dah tukar roommate dah.

Aku : Kau nak tanya apa ? Kalau aku boleh jawab, aku jawab la.

Cut to short that nite sampai pukul 4 pagi jugak baru kitorang tidur. Tidur katil masing-masing la ! Takyah nak pikir bukan-bukan. Macam-macamlah kitorang borak. How I become gay, populasi gay, lelaki pilihan, persepsi gay, and lain-lain. Aku nak tulis pun panjang sangat pulak. Lastly,

Aku : Weyh, aku nak bagitahu awal-awal ni. Since kau dah tahu pasal rahsia hidup aku ni aku merayu sangat jangan cerita kat sesapa pun pasal ni. Even in future nanti we might bergaduh or anything la let just keep it as secret. Can you promise that ?

Zafril :  Yer Unknown. Aku simpan rahsia. Jangan risau okey.

Gila tak risau. Kalau orang lain tahu masak aku ! Ni pun aku dah insecure dah. Bigo tu pun bukan boleh percaya sangat. Aku harap takda apa yang bakal berlaku. Hopefully.

Itulah kisah aku kantoi dengan roommate aku ! Aku pun tak tahu whether betul ke tak pilihan aku buat ni. We’ll see about that.

Sampai di sini sahaja episode kali ni. Adios !~

p/s :

Gibb Sulaiman, owner blog  kirim salam kat semua reader dan rakan blogger lain. Dia sendiri tak tahu bila dia nak update blog dia.

Khamis next week umat islam akan mula berpuasa. Wah excitednya ! Dah habis ganti ke tu ? Kalau belum cepat-cepatlah ganti ye.




19 comments:

  1. Aku yg baca ni pun berdebar-debar. Haha. Hopefully semuanya baik2 shj. Dulu ade sorang penah tnya aku ni plu ke? Then aku nafikan sekeras-keras nya. Bahaya doe org luar tahu. Rambut sama hitam, hati lain2.

    Anyway, zafril tu hensem ke tidok? Hehe.

    Psst: org yg tnya aku tu pun sbnrnya classmate aku yg ttbe boleh tercrush sama Nov Collins. Well sometimes gaydar works. Tp kita ada hak untuk nafikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I can't deny it anymore. coz Bigo already ada bukti conversation aku dengan Azrul dulu. Aku insecure sebenarnya. I just keep cool and pretend macam tak ada apa-apa.

      Zafril ? KAHKAHKAHKAH ! First time aku kenal dia yes aku rasa dia kategori handsome. But bila dah lama-lama aku rasa dia biasa je. Not my taste. haha.

      untunglaaa. So hensem ke tidak si polan yang crush kat Nov Collins itu ?

      Delete
    2. entah lah, biasa2 je. lgpun dia banyak member "sejenis" yg open. Aku tak rasa dia boleh simpan rahsia if aku come out. Aku susah nak trust org, better keep it to myself.

      Not my taste gituu. Hahaha. Anyway kau beringat sikit tindak tanduk kau. Takut pape jadi nanti, dorang salahkan kau. Hopefully dia jenis yg simpan dalam hati.

      Delete
    3. Yup.
      Even dia tahu pun aku still remain as aku sama.
      Takda la aku nak open sangat kat dia.
      Biar dia tahu aku gay sudah. yang lain tak perlu.

      Delete
  2. Berani mati betul laa Mr. Unknown..kalau aku tak sanggup nak mengaku,kalau aku tahu dia pun peeps like us..baru aku mengaku..tu pun pikir 10x..ekekeke

    Tapi aku harap si Zafril tu boleh pakai,jangan nanti dia jadi penyebar cerita ko pulak..apa pun ko relax jer..kira ok laa tu coming out dekat roommate sendiri,kurang sikit beban.hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I can't deny it anymore. coz Bigo already ada bukti conversation aku dengan Azrul dulu. Aku insecure sebenarnya. I just keep cool and pretend macam tak ada apa-apa.

      Aku pun harap macam tu laa. Lega la jugak. Lepas ni takda la dia nak ajak aku cuci mata tengok perempuan ke apa lagi dah. HAHAHAHHA

      Delete
  3. Jgn2 dia pun gay versi abg, haha
    len kli cuba 'test' dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Errrrrrrr NOOOOOOOOO !!
      HAHHAAH taknak ahhh.
      Cukup la roommate dia ni je yang gay. Tak sampai hati nak bengkokkan dia.

      Delete
  4. Huhuhu...perasaan selepas terkantoi camner? Mr Unknown ader raser malu tak? Amir harap selepas nie walaupun die dah tau who is Unknown really is...die still can be your goodfriends...

    By TheWay, Amir pun pernah terkantoi gak dengan roommate maser blaja dulu...huhuhu...and lucky me, dier seorang yang boleh menyimpan rahsia...untill now...;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa open sikit.
      I mean takde la nak berlakon fake sangat dah.

      I hope my roommate ni sama macam roommate Amir laa hendaknyaa

      Delete
  5. Kalau laki PLU kantoi ngan bini apa nak buat?

    Hahaha...
    standard la korang ni cara nak backing kwn2 PLU. Sama ja semua... especially fling special2 kaaa...(no offense ya..;))
    Now i know who are his PLU frens & what not.
    What is his "normal" frenship & whatnot.

    Thanks to u guys..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai sis amira !
      Regarding on your question la kan.
      ermmmm I dont have answer for that.
      Sebab saya pun muda lagi and belum kahwin. HAHAHAHAHA.
      Tak pikir nak kahwin pun. sebab takut macam ni.
      Maybe kena discuss about this matter. I heard a lot of cases bila PLU kahwin ada setengah tu still cari jantan kat luar. For me la kan, if dah kahwin better focus on family. Move on completely laa senang cerita. But yeahhh bukan mudah nak ubah.

      Si bini itu dah face to face ke dengan husband dia tu ??

      Delete
  6. Teringin nak come clean .. tapi I guess ..memang tak kot sampai mati ..kehkeh
    Lepas nie boleh la try dia pulak kan .. biasa klu kawan str8 dapat terima plu ..ada chance gak tue walaupon percent nya sikit ..kehkeh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHHAHA.
      Kadang-kadang penat jugak berahsia ni.
      haishhh. Tabik Nu'man sebab still in closet and lock ketat-ketat lagi.
      Tak nak ah try dia. Tak taste. HAHHAHA

      Delete
  7. entah, kalau aku nafikan aje, sbb selagi tak kuar dr mulut sendiri org lain tak bleh condemn lebih...if katalah mereka tau,dr owg lain tp bukan dr mulut aku sendiri,aku tak kesah pun...dah tua2 nih malas nk pk detail sgt, aku semampu mungkin elak tekanan hidup...haha

    ReplyDelete
  8. same situation .. haha .. aku tak jwb aku gay .. aku juz angguk je sbb bagi aku gay niii ... maybe i'm not but in reality yess .. haha .. jd diri sendiri yg tertarik dgn seksualiti lelaki .. kikiki

    ReplyDelete
  9. same situation .. haha .. aku tak jwb aku gay .. aku juz angguk je sbb bagi aku gay niii ... maybe i'm not but in reality yess .. haha .. jd diri sendiri yg tertarik dgn seksualiti lelaki .. kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun sebab entahlah. Tetiba jadi innocent tak pandai menipu.

      Delete