Wednesday, February 4, 2015

Episod 30 : Secret Crush Puihhhhh dan Azim



Hello everyone. Episod 30 dah nampaknya kisah hidup aku ni. Apasal episode kali ni macam pelik jer tajuknya ? Actually aku nak share dua cerita. Maka terhasillah tajuk itu. Ok let’s start with Secret Crush Puihhhhhh tu haa.

Kisahnya begini. A few days ago. Adalah seorang budak lelaki ni umur aku lupa dah. Let just called him Riz. Tetiba PM aku kat one of my social media account. Of courselah from akaun yang tak suci. HAHAHA. Sembang-sembang sikit. Then dia mintak nombor aku. Entah kenapa aku baik sangat maka dengan mudahnya aku bagi nombor aku kat dia. No more murah hati kat stranger after this. After that dia whatsapp. Chat macam biasa. Sembang-sembang ringan. Tiba-tiba,

Riz : Nak bagitahu something ni.

Aku : Yup. Apakah itu ?

Riz : Okey I crush on you.

Aku : Oh. Ye ke. Apsal pulak ? Saya ni bukannya hensem pun untuk dicrush bagai. Muka saya pun tak pernah tengok kan. Nonsense gila. *Aku dah gelak besar time ni.*

Riz : Cuba awak send gambar satu.
Aku : Nah. See. Tak hensem kan. *memang aku bagi gambar bangun tidur kat dia*

Riz : Ok je. Bla blab la blab la bla*actually aku dah tak ingat dia kata apa. Plus aku dah delete conversation tu.*

Aku : Saya ni tak hensem pun. So tak payah la nak crush kat saya.

Riz : Sebenarnya saya dah ada bf. Tapi entahlah. Macam nak break dengan dia jer. Bla bla bla bla bla bla bla.

Aku : Dah tu. Dah ada pergi cari lain buat apa. Contactlah dia. Slow talk sikit.

Riz : *Aku lupa dia cakap apa. Then conversation tamat.*

HAHAHAHA. Quite funny actually. Muka aku pun dia tak pernah tengok tetiba boleh tercrush. Puihhhhhh ! Pelik-pelik. Yela. Plus in that social media pun bukannya rapat ke apa. Tapi lantaklah. Malas aku nak fikir. Entah-entah lepas tengok muka aku tu terus dia buat story kata ada Bf. HAHAHA.

Ok next story. Pasal Azim*nama sebenar dirahsiakan*. Sapa Azim ? Hmmm. Azim ni one of my classmate time sekolah. Actually since sekolah rendah. Aku sekelas dengan dia time darjah 6. After that masuk high school terpisah kejap. Masuk form 4 kitorang sekelas semula. Actually aku dengan dia bukannya rapat sangat pun. After habis form 5 baru rapat. Tu pun after dia terkantoi nama budak yang dia crush dalam kelas. Tak boleh blah. Aku gelak giler bila tahu dia suka one of girl dalam kelas kitorang. HAHA whatever la. Cut to short aku dengan dia jadi rapat la jugak. Currently dia study medic kat Mesir. So just contact via whatsapp and facebook. A few days ago, something happen to me. Melibatkan beberapa individu. Aku boleh jer nak cerita sini. Tapi aku ada feeling insecure jugak. Aku rasa individu terbabit mungkin one my blog reader. So better tak payah cari masalah. Adalah aku update status. Macam mencarut sikit. Azim whatsapp aku :

Azim : Kau kenapa weyh ? Masalah apa ?

Aku : HAHAHA tak ada apa la. Too complicated. Plus belum masanya lagi kot untuk aku share.

Azim : Okey. Kalau aku ada masalah aku bahagi kepada beberapa kategori tertentu. Settle kan one by one.

Aku : Alright Ajim. Thanks. Tapi kau tak akan paham masalah aku ni haa. Silap-silap kau judge aku bukan-bukan. HAHAHA.

Azim : Aku tahu jer.

Aku : Hah ? Tahu apa benda ?

Azim : Kau suka laki kan ?

Aku : HAHAHA apa kau merepek ni weyh ? Aduhai.

Azim : Kita kenal bukan sehari dua tau. Aku kenal kau dah lama. Kau tak payahlah nak dolak dalih.

Aku : Hmmmm. Fine Azim. You know the truth. Dan aku failed untuk terus tipu kau. Aku tak tahu lah kau nak judge aku apa lepas ni.

Azim : Aku okey jer. Tak ada masa nak judge orang.

Aku : Tapi macam mana kau tahu ?

Azim : Aku dah syak lama dah since lepas kau tanya aku pasal isu homoseksual dengan islam dulu tu.

Aku : Hmmm bila dah tahu ni kau senyap jer dah la. Rahsia life aku kot.

Nampaknya kantoi lagi. Haishhhh. So aku ni dikira discreet ke macam mana ? Haihhhhh. Risau jugak aku. Azim ni ala-ala islamik sikit. Kang tak pasal la dia ceramah aku macam-macam. But so far dia ok. Aku harap ok la kot. I need to be extra careful after this. Adios ~


p/s : Haishh Ada jer masalah yang nak timpa aku. Penatlah macam ni. Lepas satu. Satu lagi masalah datang. Bila nak bahagia entah. Masalah baru pulak muncul. Damn !




16 comments:

  1. Aku rasa Riz saja buat cite ada bf sebab tak taste dekat ko,taik mata pun tak buang mana dia nak selera. Hahaha...gurau.kalau dia tak contact ko lepas tu maksudnya betul laa tekaan aku..ekekeke

    pasal Azim..bagi aku ko masih lagi discreet,cuma out to few people.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Definitely yes. HAHAHHA. Apa yang dia expect aku tak sure. For sure dia tak taste kat aku. That's why aku gelak. Nonsense kot nak crush kat someone yang kau sendiri tak pernah usha muka. And jarang berhubung.

      Delete
  2. Be extra careful la lepas ni. Kadang cara kira bercakap, topik yang kita bincangkan mencerminkan siapa diri kita. Kalau kantoi dengan member yang open minded kira ok la. Takut member makan member je.

    Kahkahkah siot kamen. XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la kan. Sometime aku tak sedar jugak. Nak cuci mata pun kena jaga-jaga lepas ni. So far member aku yang tahu pasal ni semua open minded. Alhamdulillah.
      Apa yang kamen cakap tu pun betul jugak. Hahahha. Aku pun bukan elokk sangat pun.

      Delete
  3. Bagi kontek Azim tu kat saya ... Berminat sangat. Orang nya straight, beragama dan open minded. Hahahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Actually awal lagi sebenarnya. Depan saya mungkin he can said I'm cool with that. Belakang saya wallahhualam. Saya tengok dulu progress dengan dia macam mana nanti.

      Delete
  4. orang macam azim lah agak bahaya untuk stay fren.. kang tak pasal2 dye mgungkit.. bahaya ooo.. Riz tu poyo je.. xbagi pic dah crush bagai.. oopss..teremo plak

    ReplyDelete
    Replies
    1. So far azim ni ok kot. Hopefully la. Ok rasa insecure sikit daH. Gulpppp.

      Kannn. Tetiba nak crush bagai. Takleh blah laa.

      Delete
  5. motif si Riz ni...something curiga tentang mamat ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai kid.
      Entah. Maybe dia ingat aku ni kacak sangat barangkali. Expectation dia meleset terus

      Delete
    2. Hai kid.
      Entah. Maybe dia ingat aku ni kacak sangat barangkali. Expectation dia meleset terus

      Delete
  6. Ermm.. Belum apa2 lgi dh crush.. Lawak2..entah2 dia saje je ckp mcm tu sbb nk tgok gmba ko..huhuu..

    Aku rasa dia ok kot..sbb dia dh syak lama dah tp dia still rapat ngan ko.. Harap2 laa.. Klu pun dia nk bgtau org laen pasal ko.. Tu urusan dia ngan Allah laa.. Dia sbb dia sepatutnya jaga maruah ko sbgai kwn baek dia.. Lepas ni be careful ye budaakk..hahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey Yooni.
      Agree. Maybe dia nak tengok muka aku jer kot. Tapi lantaklah. Malas nak ambik port sangat.

      Pasal Azim pulak aku harap macam tu la. Dia pun bukan jenis mulut tempayan. Hopefully selamat la kot

      Delete
  7. saya pun ada kawan macam Azim tu. Kawan saya ok je, layan macam biasa. Tak tahulah macam mana dia boleh tahu yang saya ni bengkok. hehe.

    ReplyDelete