Monday, August 25, 2014

Episod 12 : The Phone Call

Hari ni sesi membeli barang-barang keperluan nak masuk U. Perghh gila banyak jugak la. Dah macam nak pergi oversea dah ni. Ok hiperbola sangat statement tu. Tapi bolehlah. Banyak jugak. Dah lama tak beli barang banyak-banyak macam ni. So dah almost settle dah part barang keperluan. Adalah sikit-sikit lagi yang nak dibeli. Esok lusa boleh settle. 

Di tengah hari yang buta ini tetiba dapat phone call. Siapa pulak call aku ni. Nama Syah tertera kat screen phone aku. OK Aku dah macam gelabah jap. Terflash back scene episod 10 hari tu. Perasaan berdebar tu datang balik. KEBABIAN apakah ini ? Dalam hati ni dah cursed macam-macam dah. Pe hal kau tetiba call aku ni Syah. Aku dah la ada feeling syok kat kau. Nak angkat ke tak nak angkat ke tak ? Then, I choosed to answer his phone call. Mana tahu kalau – kalau ada emergency or something *Actually nak dengar suara dia jugak. K bye*. Tarik nafas dan hembus nafas lalu jawab.

Syah : Hello weyh. Assalamualaikum. 

Aku : Hello. Walaikumsalam. Kenapa call ?

Syah : Aku nak tanya kau ni. Official letter dah sampai ke belum ?

Aku : Aku kat luar ni. Ermm tapi aku rasa tak sampai lagi kot. Maybe hari ni or esok baru sampai. Apsal weyh ?*cuba untuk panjangkan conversation dengan dia*

Syah : Oh ya ka. Okey. Aku nak isi PT ni.

Aku : Oh. Kau isi jer terus. Tak payah tunggu surat tu. Info yang berkaitan dengan surat tu kau takyah isi. Just biar jer. Ramai buat macam tu.

Syah : Okey. Alright nanti aku isi. Thanks weyh. Aku cuak jugak surat tak sampai ni.

Aku : Relax la Syah. Esok lusa sampai la kot. Ok weyh. Aku ada hal. Apa-apa hal call aku. *I need to end the conversation. Dah nak termelting dah*

Syah : Okey. Bye.

Lepas habis tu aku dah macam apa jer. Rasa bersalah semua ada. Macam bodoh pun ada. Syah tu kawan engkau kot Unknown. Yang kau nak termelting kat dia dah kenapa ? Lawan okey ! Jangan nak buat kerja gila nak crush kat dia bagai. All of sudden pulak tu. This is totally wrong ! ARGHHHHHHHHHHH ! Harap feeling ni hilang la nanti. Yeah hopefully !  Adios ~


p/s : Aku dah lama tak contact crush aku NZR tu. It just like aku dengan dia dah semakin jauh. Dia pun macam nak tak nak je contact aku. Aku sayang dia tapi entahlah. Macam hopeless nak dapat dia. 


2 comments:

  1. haha...aku pon pernah gak rasa mcm tu dekat girl tapi dia awal2 dah cakap yang dia rsa bertuah dpt kwn mcm aku...dia siap bagi tahu aku yg dia suka kembar aku...ah my god...terkedu time tu...haha..btw kita org kembar xseiras...just berkongsi cerita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey Blast MV !
      Salam kenal. Thanks sudi baca episod lama ni.
      Kau ada kembar ? Perghhhh awesome !
      Sumpah sentap gila bila dapat statement macam itu. Bertabahlah kamu.

      Delete