Saturday, February 10, 2018

Episod 104 : Aku & Internship

12 Februari 2018 yang bakal menjelma pada minggu hadapan menjadi salah satu fasa baru buat aku. Aku bakal menjejakkan kaki ke semester lapan iaitu semester terakhir aku dalam pengajian ijazah selama empat tahun. I almost survived my degree life ! A little bit more ! Cuma yang membezakan semester ini dengan semester-semester yang lepas ialah aku tak perlu ke kuliah dan tutorial sebaliknya akan menjalani latihan praktikal di organisasi yang telah aku pilih dulu. In other word INTERNSHIP !



Dah intern dah weyh ! Damn masa laju betul berlalu. Aku rasa macam baru je story pasal life first year aku dulu dalam ni. Tempat intern aku terletak di Kuala Lumpur. Yup you heard it ! Dom is going to KL ! So yeah aku sedikit nervous sebab aku sendiri pun tak pasti skop tugasan yang perlu aku lakukan sepanjang masa intern nanti. Dah la aku sorang je apply situ while member lain dah bertebaran di merata Kawasan lain. Aku mengharapkan yang terbaik je la. Harap mampu survive. Berapa lama intern ? Aku akan intern sehingga Mei 2018. So basically lebih kurang dalam 3 bulan jugak la.

If tak ada any obsticles insyaallah tahun ni aku dah boleh grad. Result exam sem lepas dah released and everything is good. No extend ke apa. Tinggal nak habiskan intern aku sahaja. Moga-moga lepas grad boleh la dapat kerja. Cuak jugak kalau tak ada kerja ke apa. Susah betul. Korang doakan yang terbaik untuk aku sepanjang aku intern ni. Mungkin blog ni akan mengalami sedikit kesenduan buat a few months sebab rumah yang aku stay kat KL nanti tiada kemudahan wifi. So memang sukarlah nak update blog sekangkang kera aku ni. Lagi pulak aku mungkin akan busy dengan kerja yang banyak. But  don’t worry I’ll be back after intern.


Ok gais wish me luck ! doakan aku !


Till we meet again in another episode..
Adios ~



p/s : Valentines Day ni sejenis agenda yahudi ?








3 comments:

  1. Good luck awak!. Semoga tabahkan hati dan perasaan awak, mula-mula je cuak nanti lama-lama ok lah tu. Take time nak suaikan diri. Take care.

    ReplyDelete
  2. Keje elok-elok, jangan nak cuci mata sangat tengok abang-abang senior kat situ :sibuk je aku:...good luck..hehe

    ReplyDelete