Friday, April 17, 2015

Episod 38 : Let’s Mix Up Everything







Aloha ! Aleha ! Hai ! Apa khabar ! Aku excited nak menulis ni. HAHAHAHAHAMBAR ! Kejadah excited. Berapa lama dah tak update blog ni. Bersawang dah aku rasa. Aku agak busy sikit a few weeks ni. So episode, kali ni nak mix up segalanya yang terjadi dalam life aku in one episod. Ni la padahnya bila tak update. Cereal dalam gambar tu nampak sedap ! Yummmmeyhhh !

Let’s start with :

The HIV Test !



Kisah bermula apabila one of member PLU aku pergi buat test ni. So on 18 March 2015 aku dengan dia pergilah kat satu pusat kesihatan ni. Agak terceruk sikit dari kampus kitorang. Under NGO. Semua maklumat kitorang dirahsiakan. Kira anonymous la. Well dia ajak aku temankan dia. Since aku a bit free on that day maka aku pun temanlah beliau. Tak plan nak check sekali pun. Aku sekadar teman sahaja. Dia masuk bilik rawatan and aku stay outside. After settle dia tetiba akak yang handle test tu tanya aku whether nak check ke tak. RM 10 untuk rapid test tu. Why not kan ? So aku pun on je la. Even aku not sexually active sangat pun-_-*muka innocent macam Mia Sara Nasuha*. I mean memang tak pun. Ini serious ! Ha sudah. Takyah nak senyum sinis sangat erk. Actually nervous jugak. HAHAHAHA. Cuak beb. Before check tu kakak tu tanyalah why nak buat, ada involved in any risky activities and all that. So, I just being honest je la. Told her everything. I should not tell her but entah tetiba aku jadi open pulak. Dia pun tak kata apa. Test darah on that alat tu*apa benda nama alat tu entah*. After a few minutes dapat tengok result. Single line. Negative la maksudnya. So bebas dari HIV. Alhamdulillah. Previously ada derma darah. If anthing mesti dapat detect awal dah. Gigihnya seorang Mr. Unknown derma darah walaupun dah tulis homoseksual tak dibenarkan. Cut to short that kakak pesan orang di bawah lebih berisiko berbanding orang di atas*If you know what I mean*. And lagi dia kata protection itu penting. Take note guys ! Why aku panggil dia kakak ? Sebab aku tak sure whether dia tu nurse or pegawai kesihatan. HAHAHAHA. Oh btw, member aku tu pun negative juga resultnya. Alhamdulillah sihat.

Kyle & Rayyan


Previously dalam episode Episod 35 : Kyle dan Episod 37 : F*ck ! It’s Happened Again ?! aku ada explain pasal dorang. In cased u missed it sila klik untuk catch up semula. Wahh macam Tonton ! HAHAHA. So I know they are together happily ever after. Ok cut the crap. Rayyan whatsapp aku. He told me everything. Relationship diorang tak dapat bertahan. Awal-awal lagi dah dilanda badai. Aku macam shocked jugaklah bila Rayyan cerita macam apa yang berlaku between dia dengan Kyle. Aku pun tak percaya Kyle macam tu. Well manusia kan. Bermacam karenah. So they officially broke up dah. Mr. Unknown bolehlah meraih semula Kyle betul tak ? NO THANKS ! Sedangkan Kyle boleh buat macam tu kat Rayyan tak mustahil dia buat benda yang sama kat aku. Apa dia buat ? Some secret better be a secret. But even diorang ada isu together aku still ok jer dengan both of them. As long as dorang ok dengan aku.

Presentation



Totally hate it ! Bapak ahhh aku benci giler dengan presentation. Last week aku kena buat presentation untuk satu subjek ni. Aku dengan Zafril aka my roommate satu group. Aku dengan dia sahaja. Memang hambar. Dah la dua-dua tak confident cakap kat depan. Bertungkus lumus la siapkan slide dengan laporan presentation sekali. On that day aku tidur pukul 5am. Pagi pulak ada kelas. Memang giler ! Thank god aku tak laloq time kelas. Zafril memang dah wassalam dah kelas pagi. HAHAHA. Aku cepat gelabah tetek if presentation. Lemah sungguh mental ini. Mula la nak panic bagai. Setelah berdoa tiup kiri kanan bagai akhirnya berjaya jugak buat presentation dengan jayanya. Mula-mula tu je rasa seram sikit. After that ok. My lecturer pun tak ada pulak complaint anything. So yeayyy ! Rasa hilang beban bila dah settle. Unfortunately ada lagi a few presentation if not mistaken la.

As conclusion, I think that….. ah sudahlah. Takyah nak conclusion sangat. Inilah yang berlaku dalam waktu-waktu terdekat ni. Tak menarik pun macam kisah si Kamen Shinobi tu haa. Adios ~

P/s : Pesta Buku Antarabangsa is coming soon ! Rasa nak turun KL. Sebab aku tak pernah pergi pun lagi. Plus baucer buku pun ada lagi 100hengget.



6 comments:

  1. Berani doe kau ngaku kat kakak tu. Tabik spring.. Hahaha. Hopefully kakak tu takde related dengan family kau in any way. Kalau tak. Hmm.. :P

    After this kau tak payah dah involved dengan aktiviti berisiko. Nak berkawan dgn plu boleh je, tp kalau untuk fun. Baik tak payah. Ingat fun untuk orang yang paling kau sayang. Orang tu seorang je. #advice

    Psst: Sedap plak cereals kat gambar atas tu, tetiba mengidam. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn. Berani gila. Aku admit jer la. Malas nak karang story baru.
      Fake sangat pulak nanti. Harapnya takda related ke apa. If not it gonna be awkward like hell la cerita dia nanti.

      Yup. Sedikit sebanyak ada la sikit penyesalan di situ. Cuma kadang tertewas dengan nafsu. Masih lagi teruna okey ! HAHAHA but alhamdulillah sem 2 ni memang aku tak involve in that activity ke apa. Nak simpan teruna ini untuk partner. HAHAHAHAHA

      Delete
  2. Entry paling tak best..hahahambarrr..ekeke..gurau jer.

    Teringat masa aku buat presentation zaman uni dulu..menggeletar kepala lutut,nasib baik tak rebah.hahahaha..kenangan tuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. OK memang hambar actually. HAHAHA
      Kau tahu takper. aku ni cukup lemah nak tengok muka orang.
      Eleh kau hensem. Semua orang suka tengok kau. :B

      Delete
  3. bergegar ke tetek bila gelabah ???? tu je nak tya..kbai...

    ReplyDelete