Thursday, November 20, 2014

Episod 20 : Happy 20 Years Old Mr. Unknown !



Episod 20 and aku pun dah 20 tahun ! What a coincidence. 15 November 2014 aka a few days ago merupakan birthday aku yang ke-20 ! Officially 20 dah kau weyhh ! Yeayyy or Neayyy ? Entahlah. It’s supposed to be a happy day for me. But end up jadi disaster. Haishhh bertalu-talu musibat yang datang. Memang satu hari tu mood birthday aku hilang. Ok dah malas nak cakap pasal hal tu. Maybe dalam episod lain nanti aku cerita. Ok so birthday ke-20. Aku rasa macam sama. Nak kata ada celebrate pun tak ada. Birthday cake tahun ni pun tak ada beli. Family aku pun bukan jenis yang celebrate birthday bagai. Cuma apa yang aku perasanlah. Abah aku tak pernah wish birthday aku rasanya. Seingat aku memang tak pernah. Entahlah. Maybe dia lupa kot. Tetiba teringin nak dengar wish dari dia. HAHAHA. Overall segalanya biasa. Cuma tak disangka-sangka Mr. Crush aku nyanyi lagu birthday kat aku. Such a wonderful moment dapat dengar suara dia. Tak expect dia nak buat macam tu. Siapa tak gembira kalau kesayangan dia buat macam itu. Oh ya ! member aku seorang lagi tu pulak siap nyanyi lagu birthday kat aku. Siap dalam version bahasa cina ! Awesome gila ! Thanks YS ! Pandai nyanyi rupanya dia. Really appreciate that. Rasa nak je aku upload lagu yang kau cover hari tu. HAHAHAHA. On that day memang ramailah yang wish birthday aku. Kat fb, twitter and instagram bagai. Thanks to the reminder kat fb tu. If not memang tak ada orang ingat pun aku rasa. Apa-apa pun aku hargai semua wish mereka. 

Actually birthday aku sama dengan NZR. Budak perempuan yang aku pernah terjatuh hati dulu. Dululah. Aku ingat lagi time our 18th birthday. Tahun 2012. Aku bagi dia hadiah teddy bear and coklat Cadbury*before isu babi tu meletus*. Konon-konon macam sweet la sangat. HAHAHAHA. On that day la aku berjaya dapat phone number dia. Sweet memory actually. Tapi sekarang aku sendiri tak tahu apa perasaan aku towards dia. Aku pun dah lama tak contact dia. Dia pun dah lama tak contact aku. Masing-masing busy dengan life. Life aku as a student. And life dia as nurse. Plus aku rasa sangat hambar bila text dia. Agak krikk krikk. Conversation tu terasa empty. Seriously ! Mungkin dah sampai masa untuk aku lupakan dia. Aku tak layak untuk dia. Ada lelaki yang lagi baik menanti dia barangkali. Dengan ketidaklurusan diri ini better aku berundur. Mungkin ada doktor yang boleh bahagiakan dia. Even Hazie suruh aku confess kat dia but aku rasa better not. Ok cukup. Dah makin jiwang pulak dah kisah ni.

       On my 20th birthday ni aku buat keputusan untuk bagi tahu best friend aku pasal life aku yang satu lagi ni. Life as PLU. Hans nama diberi. Kenal dia dah 9 tahun. First impression dia bila dapat tahu memang dia shocked kejap. Risau jugak aku. Kalau-kalau dia dah tak nak kawan aku ke apa. But yeah he okay with that. “No matter what happen kau tetap bestie aku !” kata dia. So okayla tu. Apa pun memang birthday kali ni paling unexpected la. Paling disaster ! Akan diingati forever ! Wish birthday kali ni ? Ermmm aku harap dapat survive 4 tahun as university student ! Amin.

Actually nak update awal. But emosi aku tak stabil sikit. After a few days ni baru la kembali okey. Haishh. Ok tu sahaja yang aku nak cerita dalam episod kali ni. Ok agak hambar jugak la sebenarnya. Tapi lantaklah. Adios ~




P/s : 15 November ! Baru teringat yang Putera Mahkota ada balik Malaysia ! Teringin nak jumpa beliau ! Tapi siapalah aku untuk bertemu blogger hebat itu. 



Buat sesiapa yang ada sebarang soalan nak ditanya atau sebarang cadangan yang nak dicadang, bolehlah klik Ask Mr. Unknown ni*boleh juga didapati di sebelah kanan blog ini*. Kalau saya boleh jawab, saya akan jawab. Just a simple  box yang hambar sebenarnya. 

8 comments:

  1. Happy belated birthday bro! Actually birth date kau sama ngn aku, cuma kau muda setahun je. Btw untung gila kau dpt bestie yg boleh trima kau. Aku tak berani lagi nk exposed kat sape2. A discreet guy. Anyway, Salute dgn keberanian kau. Salam kenal :) Aku azam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Azam ! Salam kenal jugak. Terima kasih sudi lawat blog aku ni.
      Firstly ! HAPPY BIRTHDAYYYY bro !
      Dah 21 rupanya. Bolehlah mengundi lepas ni. HAHA. Yup. Aku pun terharu gak bila dia terima aku. Aku pun dah lama discreet. Baru dapat kekuatan untuk bagi tahu dia.

      Delete
  2. happy birthday adik..hahaha...adik ??? macam tua sangat je aku ni kan...
    belajaq elok2 ye.... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks abam kid !
      HAHAHHA. Haruslah adik. Baru 20 je ni.

      Delete
  3. Wahh dh update rupanye..happy belated befday again..btw ko jgn memandai nk upload lagu yg aku nyanyi tu ye..suara aku pelik mse tu..haha
    YS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks again YS !
      HAHAHA. Kalau upload pun bukannya ada orang cam suara kau pun kat sini.
      Pelik apanya ? Nice je aku dengar.

      Delete
  4. kah kah kah. bila aku baca blog kau ni, aku terasa kau ni macam adik aku. HAHAHAHAHAH. selamat hari jadi budak kecik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shark : KEJAM ! Gelak jahat kat aku pulak dia ni. Haishh. Yela kau tu kira abang aku la. Hye abam Shark ! Thanks wish birthday ! Hadiah tak ada ? HEHE

      Delete