Wednesday, November 30, 2016

Episod 85 : 22 & Aku Stress !

Hari ini 30 November 2016. Last day of November untuk tahun ni. So dah 30 hari berlalu. Maka esok pagi bermulalah bulan baru. 15 hari yang lepas, genaplah usia aku memasuki 22 tahun. 

Freakinnnn 22 !
Ulang tahun birthday aku 15 November 2016 yang lepas. Kira ini merupakan entry birthday yang ketiga aku post dalam blog ni. 3 tahun jugaklah aku celebrate birthday aku kat dalam blog. Pantas. Aku selalu ulang perkataan tu. Semuanya bergerak pantas walaupun hakikatnya terasa lama juga kadangkala. Oh ya ! Tak lupa juga buat Nov C yang turut berkongsi tarikh kelahiran yang sama dengan aku. Happy birthday Nov ! In cased kau tak perasan, aku ada wish birthday kat kau via Google Hangout tahun lepas. But tiada reply hingga kini. HAHAHA.

How was my birthday celebration this year ? Well nothing much to celebrate. Aku agak busy masa tarikh tu. Malam 14 November aku ada kerja di luar dengan groupmates aku. Tepat jam 12am diorang nyanyikan lagu birthday buat aku. Terima kasih kalian atas ingatan. Selepas itu bermulalah sesi post ucapan birthday di wall laman FB aku dan juga laman sosial lain. Aku hargai semua ucapan tersebut walaupun ada yang cuma wish disebabkan birthday reminder yang ada di FB. Well it’s better than nothing. Paling penting ucapan daripada buah hati tersayang yang sentiasa di hati, Dario. Kemudian ucapan daripada Gibb dan juga Aries dan a few blog readers yang aku kenali. Thanks guys ! Mak ada post kat FB aku and then adik aku ada wish kat whatsapp. While no birthday wish from abah. I bet he not even remember it pun. Even his own wedding anniversary pun dia tak ingat. Ada satu ucapan yang diterima khas dari satu jenis apps ni. LOL sangat. 

Dia kata kiter comel awaa. HAHAHA
Why kau boleh ada dalam tu lagi ? well there’s a story behind this. Nak tahu ? Kena tunggu aku update pasal The Undercover Blind Date punya episode ! Ok let just hope mamat Grindr atas ni tak baca blog aku !

Ada dapat hadiah ? From Dario aku ada dapat one black kemeja. Dia belikan kat aku. Not sure hadiah birthday ke bukan but aku just take it as birthday gift la senang. While aku pulak hadiahkan diri aku sepotong kek butterscotch caramel yang dibeli dari kafe hipster kat university aku ni. Taste so so je. Tak sedap sangat. Boleh la buat telan. Apa yang aku harapkan untuk birthday aku tahun ni ? An iPhone 7 should be nice ! LOL ! Only if I have a sugar daddy la. Kalau tak kau berangan je la Unknown ! HAHAHAH. Just kidding. Nothing much pun. Aku just harap dapat hadapi segala cabaran yang mendatang ni. Penatlah. Adakalanya aku rasa down juga. So doakan aku dapat hadap semua ni. Last but not least hopefully semua orang yang ada kat sekeliling aku ni gembira dengan adanya aku di sisi mereka !


Stress ?
Me be like but this guy is damn helok than me

Bulan ni aku tak sempat nak balik rumah. Busy sungguh. Jadual aku superpack. Everyone weekend ada kerja luar. Such a tiring semester ever ! Tambah pulak lagi aku buat kerja gila dengan ambil job luar. Lagi mengundang bala yang ada. Penat weyh. Salah aku juga sebab pergi terima. Benda dah jadi. Weekend ni last aku involve then done. Paling aku stress sekarang ni pasal satu kajian berkumpulan yang aku tengah buat. Coursework 40%. Satu team ada 5 orang. AKu tak tahu apa masalah lecturer aku tapi dia setkan satu team hanya boleh ada seorang lelaki. Jadi aku lah kumbang songsang yang dikelilingi bunga. 2 orang budak cina dan 2 orang lagi melayu. Chinese girls tu nama Sophia and Anna. Budak melayu dua orang lagi tu nama Iqa dan Nik. AKu sangat suck dalam leadership skill. And seems like no leader in our team. Perempuan-perempuan ni pun tak ada yang nak jadi ketua. Kira team aku macam berlayar tanpa nakhoda. Submission date kitorang is on 7 Disember which is next week. 1 more week left. Seriau giler nokharom. Iqa pulak sejenis manusia yang asyik nak positif sentiasa. Memang la bagus. Tapi if 24 hours kau positif je susah jugak. Makin bermasalah bila Iqa ni phone dia rosak. Semua nak inform kat dia pun susah. 

Aku sedang bertahan untuk tak menghadapi sebarang emotional breakdown di saat genting ini. I don’t know how long boleh bertahan. Sebab bila aku mula rasa macam ni aku akan teringat arwah opah. I miss her a lot ! Bila rasa tu datang I just want her to hug me and give me some motivation T_T. Unknown rindu Opah :'(.  Fuck la rasa sendu ni. *holding tears*. Or at least aku jumpa dia dalam mimpi or something. Sebab feeling nak dipeluk tu sangat la tinggi. Dah 14 tahun opah meninggal. Al-Fatihah.

Berbalik pada isu team aku tu, aku tak tahu la nak blame siapa. It might be my fault too. Sapa suruh kau bodoh sangat tak boleh nak lead kumpulan. Now rasakanlah. Tomorrow gonna go with the focus group interview. Hopefully boleh settle and keep on proceeding to next level. Aku dah penat dengan kajian ni. Dan aku rasa aku memang tak boleh sekumpulan dengan si Iqa tu ! Banyak juga dengar review pasal attitude dia from previous group assignments. Haishhh. But it’s too late to say sorry dan kena hadap semua ini juga.

Yeah this episode was so damn like immature boy punya perangai. Padahal dah umur 22. Tapi tu yang aku rasa now. AKu harap boleh settle that kajian only. Dengan job luar tu lagi. I feel so miserable as fuck ! Shit getting shittier ! Kadang orang tengok aku happy gelak-gelak bagai. But dalam kepala otak aku ni macam gampang dah pikir macam-macam benda. Celah mana stress pun orang tak kan tau. Am I that good to hide my stress ? Maybe. T-T

Dah la. Cakap banyak pun tak guna. But in this contact, type panjang-panjang pun tak guna. Kena hadap jugak. Let’s see whether aku akan karam atau pun tidak.

Till we meet again in another episode.

Adios ~

p/s : Dear December, please be good to me eventhough I’m not such a good guy. 


15 comments:

  1. Happy belated birthday utk awak dan Nov jugak.
    Bila nak wat party .. jgn lupa jumpa kita. Kehkeh.
    Nak request parti sabun tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Nu'man for the wishes.

      Sex party la baru meriah !
      *petir berdentum di langit*

      Delete
  2. Happy birthday awak, kita tak ingat birthday awak sorry k..muda lagi awak!..hahahha..mana-mana tempat dan kerja pun ada stressnya wak, buat dan redah sahaja halangan yang ada.

    Jangan fikir yang bukan-bukan. Stay focus dengan kerja yang perlu disiapkan. Pasal jadi leader tu, suka tak suka awak kena juga jadi leader memberi arahan sebabnya student perempuan ni kadang-kadang dia orang ni ada masanya tak serius dengan kerja, bila dah date line baru nak meroyan. Based on my experience.

    Take care awak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey Carl. Thank u.

      Being a leader is kinda a tough position for me. I just can't. hmm

      Delete
  3. all the best..nak meroyan ke apa roger je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Busy sampai tak sempat nak sesi meroyan kat awaa :'(

      Delete
  4. Happy belated birthday Dom dan Nov!

    Masa muda ni laa kena belajar jadi leader, jangan asik duk jadi follower jer...Seronok sebenarnya jadi leader, boleh arah2 orang sesuka hati...ekekekeke..Dom boleh! ganbate!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAH thanks Kamen !


      Being a leader is not just bagi arahan. Payah weyhhh. Cannot go la

      Delete
  5. happy belated birthday dominic n Nov c...nnt aku kirim hug n kisses kat dak aries..pastu bg die pass kat ko ye...HAHAHA..

    22 is such a young age...u should really enjoy ur young age while it last...anyway..good luck to ur assignment too...

    ReplyDelete
  6. ap?kumbang songsang dikelilingi bunga ?srs lawak bg aq,mzti kne thn lyan mnah2 tu ean?btw hppy belated day dominic huhu

    ReplyDelete
  7. i know im super late, tapi nak wish jugak happy belated birthday Mr Unknown! :)

    ReplyDelete
  8. I knoww i am way ultra late. happy birthday unknown, dengan ucapan kau send kat mana wish tu? Takde pun. Sobs Sobss

    ReplyDelete